برای مشاهده همه تخفیف های ما اینجا کلیک کنید

سبد خرید

کالا های تخفیف دار امروز

جدیدترین محصولات ما

تعمیرات لپ تاپ

برترین محصولات ما

پر فروش ترین مانیتور ها

خواندنی ها

آخرین ویدیو ها

پنج شنبه ، 14 مهر 01
چهارشنبه ، 06 مهر 01
دوشنبه ، 04 مهر 01
شنبه ، 02 مهر 01

    حالت های Sleep  ، Shutdown   و Hibernate  روش هایی برای تغییر وضعیت کامپیوتر هستند که کاربران انواع سیستم های عامل از آن استاده میکنند.بر حسب قدرت ، مدت زمان و میزان استفاده شما از کامپیوتر انتخاب بین این سه مورد باید به دقت انجام شود.

    Hibernate  چیست ؟

    با Hibernate  کردن ، وضعیت کنونی سیستم شامل تمامی برنامه های در حال اجرا ، درون ورایو دیسک ذخیره میشود و در زمان بالا آمدن سیستم ، اطلاعات از روی آن به حافظه اصلی برمیگردد.با اینکه این روش نسبت به حالت Sleep برق مصرف نمیکند ، اما سرعت یازخوانی مجدد اطلاعات پایین تر از آن است.

    Sleep   چیست ؟

    در حالت sleep  ، وضعیت سیستم  در حافظه اصلی نگه داری میشود و برای جلوگیری از حذف اطلاعات روی آن ، تمامی قطعات سیستم به جز رم به طور کامل خاموش میشوند.هنگام روشن شدن مجدد کامپیوتر ، اطلاعات به سرعت از حافظه خوانده شده و برنامه های در حال اجرا به حالت قبل برمیگردند.

     

    Shutdown     چیست ؟

    برخلاف Sleep  و Hibernate  در حالت Shutdown    تمامی فرآیندهای در حال اجرا به طور کامل بسته خواهند شد . بنابراین بعد از روشن کردن سیستم ، مدتی طول خواهد کشید تا سخت افزار ، اطلاعات برنامه ها را مجددا برنامه ریزی کند. این فرآیند برحسب قدرت کامپیوتر ممکن است تا چند دقیقه زمان ببرد.

    کدام روش را چه زمانی انتخاب کنیم ؟

    زمانی که برای مدت کوتاهی نیازی به سیستم نخواهید داشت ، روش Sleep  میتواند مفید باشد، در غیر اینصورت به دلیل مصرف برق در این حالت توصیه میکنیم که از Hibernate  استفاده کنید.در روش Hibernate  به خصوص اگر از لپ تاپ استفاده میکنید یا سیستم عامل روی درایو SSD  نصب شده است ، کارآمد خواهد بود.برخی از برنامه های ممکن است به طور کامل نسبت به روش Sleep  و Hibernate  سازگار نباشند. بنابراین در شرایط این چنینی Shutdown  انتخاب آخر است.