برای مشاهده همه تخفیف های ما اینجا کلیک کنید

سبد خرید

بررسی اجمالی iOS 17

iOS 17 جدیدترین نسخه iOS است، سیستم عاملی که برای اجرا بر روی آیفون طراحی شده است. iOS 17 که در ماه ژوئن پیش‌نمایش شد، در مرحله آزمایشی بتا است و قرار است در ماه سپتامبر در کنار آیفون‌های جدید عرضه شود. ویژگی‌های جدیدی برای Phone، FaceTime و Messages به همراه بهبودهای کوچک برای سایر برنامه‌ها و یک برنامه کاملاً جدید که اواخر امسال برای ژورنال‌نویسی عرضه می‌شود، وجود دارد.

phone

اپل  در ios17 بر ارتباطات متمرکز شد و برنامه تلفن را بازنگری کرد. اکنون می‌توانید پوسترهای تماس سفارشی ایجاد کنید و به وسیله آن زمانی که مخاطبتان از شما تماس یا پیامی دریافت میکند می توانید انتخاب کنید که چه تصویری را مشاهده کند.شما میتوانید یک عکس یا یک Memoji ،یک فونت، یک رنگ فونت و حتی یک نوشته از صدای فردی که با کاربر تماس گرفته انتخاب کنید تا بر روی صفحه نمایش داده شود.

به روز رسانی AirDrop

NameDrop، یک جنبه جدید از AirDrop، به شما این امکان می دهد که با نزدیک کردن دو آیفون یا دو اپل واچ به هم ، اطلاعات تماس را تبادل کنید. کنار هم قرار دادن دو آیفون می تواند SharePlay را آغاز کند تا بتوانید با شخص دیگری که آیفون دارد به موسیقی گوش دهید، فیلم تماشا کنید ، بازی کنید و یا محتوایی انتقال دهید.

Messages

اپل طراحی اپلیکیشن Messages را تغییر داد تا ظاهری تمیزتر به آن بدهد. همه برنامه‌ها و ابزارهای پیام‌ها مانند گزینه‌های دوربین و عکس با ضربه زدن روی دکمه «+» قابل دسترسی هستند.

همه کاراکترهای ایموجی اکنون برچسب هستند و در بخش استیکرها در برنامه پیام‌ها قرار دارند. ایموجی را می توان به طور معمول استفاده کرد، اما همچنین می تواند مانند یک برچسب روی تصاویر و پیام ها قرار گیرد. می‌توانید با استفاده از ویژگی Remove Subject from Background که در iOS 16 معرفی شد، استیکرهای خود را از عکس‌های خود ایجاد کنید. اگر از عکس زنده استفاده می‌کنید، یک برچسب متحرک خواهید داشت که می‌توانید آن را در برنامه پیام‌ها به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در پیام‌ها ساده‌تر است و وقتی کاربر یک مکان را به اشتراک می‌گذارد، در زمان واقعی در مکالمه به‌روزرسانی می‌شود. این ویژگی همراه با Check In کار می‌کند، یک ویژگی ایمنی که به دوست یا یکی از اعضای خانواده می‌گوید هنگام سفر با خیال راحت به مقصد خود رسیده‌اید. وقتی Check In روشن است، زمانی که به مقصد میرسید، شخصی که با او ارتباط برقرار می‌کنید مطلع می‌شود، و اگر به موقع به آن نرسیدید یا پیشرفت نکردید، مخاطب شما می‌تواند موقعیت مکانی آیفون، سطح باتری، و وضعیت سلولی برای تعیین اینکه آیا به کمک نیاز دارید یا خیر، با خبر شود.

FaceTime

FaceTime از پیام‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر تماسی را دریافت نکردید، فرد طرف مقابل می‌تواند یک فیلم ضبط ‌شده یا یک پیام صوتی برای شما بگذارد. FaceTime همچنین از طیف وسیعی از واکنش ها مانند قلب، بادکنک، آتش بازی، پرتوهای لیزر و باران پشتیبانی می کند. جلوه‌ها از طریق ژست‌ها فعال می‌شوند و در برنامه‌های شخص ثالث نیز کار می‌کنند.

اکنون یک آیفون یا آی‌پد می‌تواند به Apple TV 4K برای FaceTime روی تلویزیون پیوند دهد. با استفاده از دوربین تداومی، یک دستگاه iOS به عنوان دوربین برای تماس FaceTime عمل می کند، اما ویدیو در صفحه بزرگتر تلویزیون نمایش داده می شود. از قاب بندی سنتر استیج و سایر ویژگی های FaceTime از جمله Handoff برای انتقال تماس ها بین دستگاه iOS و تلویزیون پشتیبانی می کند.

سافاری و رمزهای عبور

سافاری از پروفایل‌ها در iOS 17 پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید برای فعالیت‌های مختلف مانند کار و استفاده شخصی پروفایل داشته باشید. نمایه‌ها دارای تاریخچه‌ها، برنامه‌های افزودنی، کوکی‌ها، موارد دلخواه و گروه‌های برگه جداگانه هستند و تعویض بین نمایه‌ها را می‌توان با یک ضربه انجام داد.

گذرواژه‌ها و کلیدهای عبور در iCloud Keychain را می‌توان با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک گذاشت، بنابراین می‌توانید مخاطبین مورد اعتماد را برای دسترسی به رمزهای عبور متقابل دعوت کنید. هر شرکت‌کننده می‌تواند پس از راه‌اندازی یک گروه اشتراک‌گذاری رمز عبور، به همان مجموعه رمزهای عبور دسترسی پیدا کند، ویرایش کند، و به آن اضافه کند، و گذرواژه‌ها برای همه به‌روز می‌مانند.

Maps

برای اولین بار، Maps را می توان برای استفاده آفلاین در iOS 17 دانلود کرد. یک منطقه خاص از برنامه نقشه ها را می توان در حالت آفلاین ذخیره و کاوش کرد. ذخیره اطلاعاتی مانند ساعات کاری و رتبه‌بندی‌ها را حفظ می‌کند و حتی بدون اتصال سلولی، مسیرهای گام به گام را امکان‌پذیر می‌کند.

Photos

اپلیکیشن Photos اکنون می‌تواند افراد را بهتر تشخیص دهد، به علاوه می‌تواند بین حیوانات خانگی مختلف تمایز قائل شود، بنابراین می‌توانید گربه‌ها و سگ‌های خود را به آلبوم People (که اکنون آلبوم حیوانات خانگی و افراد است) اضافه کنید.

برنامه Health

برنامه Health دارای یک ویژگی ردیابی خلق و خو است که به شما امکان می دهد احساسات روزانه خود را ثبت کنید تا وضعیت ذهنی خود را در طول زمان پیگیری کنید. گزینه هایی را برای ضبط حال و هوای شما به همراه آنچه باعث ایجاد آن خلق می شود ارائه می دهد، بنابراین می توانید ارتباطات مفیدی ایجاد کنید. اپل همچنین ارزیابی‌های افسردگی و اضطراب را ارائه می‌دهد که در کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند تا به شما در تعیین اینکه آیا در معرض خطر هستید یا خیر کمک کند.

با استفاده از دوربین TrueDepth، برنامه Health می تواند به شما کمک کند تا از طریق ابزار اندازه گیری فاصله صفحه در Screen Time تعیین کنید که آیا خیلی به صفحه نمایش خود نزدیک هستید یا خیر. این قابلیت برای کودکان طراحی شده است، اما بزرگسالان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

Music

Apple Music از لیست‌های پخش مشترک برای گوش دادن به موسیقی با دوستان پشتیبانی می‌کند .  SharePlay با برنامه Apple Music در CarPlay کار می کند، به این معنی که همه افراد داخل خودرو، از جمله مسافران، می توانند در لیست پخش Apple Music مشارکت داشته باشند. تا زمانی که مالک خودرو اشتراک Apple Music داشته باشد و یک جلسه SharePlay را از CarPlay آغاز کند، سایر افراد داخل خودرو می توانند موسیقی را برای پخش انتخاب کنند. هر فرد می تواند یک کد QR تولید شده توسط کاربر اصلی را اسکن کند تا به لیست پخش دسترسی پیدا کند تا آهنگ ها را به صف Apple Music داخل خودرو اضافه کند.

Find My

لوازم جانبی شبکه AirTags و Find My را اکنون می‌توان بین حداکثر پنج نفر به اشتراک گذاشت، بنابراین اعضای خانواده در نهایت می‌توانند AirTags را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همه افرادی که به AirTag دسترسی دارند می توانند از Precision Finding استفاده کنند و برای یافتن آیتم گمشده صدا پخش کنند.

FreeForm

برنامه Freeform در iPhone و iPad از ابزارهای طراحی اضافی پشتیبانی می کند. یک قلم موی آبرنگ، خودکار خوشنویسی، هایلایتر، خودکار با عرض متغیر و خط کش وجود دارد.

برنامه Wallt

ردیابی سفارش Apple Pay اکنون شامل پشتیبانی از Apple Maps، رسید برای تراکنش‌ها، گزینه‌ای برای افزودن سفارش به برنامه Wallet از پیوست ایمیل، و دکمه «ردیابی با Apple Wallet» است که می‌تواند در برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها استفاده شود.

برنامه Camera

یک عملکرد ارتقاء سطح دوربین به روز شده در iOS 17 گنجانده شده است. با فعال کردن گزینه Level جدید، یک خط افقی به صفحه اضافه می شود تا بتوانید مطمئن شوید که عکس های منظره به درستی ردیف و تراز شده اند.

برنامه App Store

اپلیکیشن اپ استور اکنون می تواند به شما بگوید که پس از شروع دانلود، دانلود یک برنامه چقدر طول می کشد. وقتی روی دکمه «دریافت» یا خرید روی یک برنامه ضربه می زنید و نماد دایره ای دانلود ظاهر می شود، زمان باقی مانده را نشان می دهد.

حریم خصوصی و امنیت

با هشدارهای محتوای حساس در iOS 17، عکس‌ها و ویدیوهای حساسی که حاوی برهنگی هستند، می‌توانند قبل از دریافت آن‌ها محو شوند تا از دریافت تصاویری که دارای برهنگی ناخواسته هستند اطمینان حاصل کنید. این ویژگی در پیام‌ها، AirDrop، پوسترهای تماس، پیام‌های FaceTime و برنامه‌های شخص ثالث کار می‌کند.

بهبود عملکرد Siri

برای فعال کردن سیری، دیگر نیازی به گفتن Hey Siri ندارید و در عوض می توانید فقط بگویید «Siri». بدون نیاز به فعال سازی مجدد سیری، می توان چندین دستور را پشت سر هم صادر کرد. توجه داشته باشید که فعال کردن سیری بدون Hey محدود به دستگاه های جدیدتر است.

دسترسی

با Personal Voice، کاربرانی که در معرض خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن خود هستند، می‌توانند صدایی شبیه صدای خودشان ایجاد کنند، و ویژگی دسترسی به گفتار زنده اجازه می‌دهد تا کلمات تایپ شده را شخصا، روی تلفن یا از طریق FaceTime بیان کنند. Point and Speak متنی را روی اشیاء فیزیکی برای کسانی که بینایی ضعیفی دارند یا نابینا هستند می خواند.

حالت StandBy لاک‌اسکرین جدید

هنگامی که از آیفون خود استفاده نمی کنید، می توانید آن را به صورت افقی روی شارژر قرار دهید تا حالت StandBy فعال شود و یک صفحه نمایش تمام صفحه که در یک نگاه می توانید تمام اطلاعات را ببینید ، خواهید داشت. این حالت شبیه حالت Nightstand در اپل واچ است که سبک‌های ساعت، عکس‌ها، تقویم، آب و هوا، نمای Live Activities یا ویجت‌های قابل تنظیم را از طریق Smart Stack ارائه می‌دهد.