برای مشاهده همه تخفیف های ما اینجا کلیک کنید

سبد خرید

گوگل پلی موزیک (Google Play music)

گوگل پس از نزدیک به یک دهه ، دسامبر 2020 را تاریخ تعطیلی نهایی گوگل پلی موزیک اعلام کرد.گوگل از ماه ها به کاربرانش توصیه کرده بود به سرویس دیگری به نام یوتوب موزیک مهاجرت کنند.ماه آگوست ، گوگل بارگذاری و بارگیری های جدید اپلیکیشن Music Manager را مسدود کرد و این فروشگاه موسیقی بسته شد و تا آخر دسامبر ، کل مجموعه های شخصی حذف شد.سرویس جایگزین گوگل پلی موزیک ، یوتیوب موزیک ، رایگان است.

 

ادوبی فلش پلیر

ادوبی رسما در 31 دسامبر 2020 به پشتبانی از فلش خاتمه داد و محتوای اجرایی در فلش پلیر را نیز از 21 ژانویه 2021 مسدود خواهد کرد.این خبر خوشی برای پیشرفت وب است . در دهه 1990 ، ادوبی فلش فقط یکی از مولفه های کاربردی در وب نبود بلکه بخش زیادی از وب با فلش اجرا می شد. برای مثال بازی ها با فلش اجرا می شدند و تمام وب سایت های سرگرمی از فلش و تبلیغات مبتنی برفلش استفاده میکردند.در آن زملن ، فلش ابزار خوبی بود اما با مشکلات امنیتی و مسائل بهینه سازی توان در لپ تاپ ها همراه بود.در نتیجه با توسعه ی وب مدرن ، نابودی فلش اجتناب ناپذیر بود.

 

ویندوز 7

نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز یکی پس از دیگری منسوخ و فروش و پشتیبانی امنیتی و به روزرسانی آن ها متوقف میشود.آخرین نسخه منسوخ ویندوز، ویندوز 7 بود که پشتیبانی از آن رسما در ژانویه 2020 پایان یافت . البته کاربران ویندوز 7 همچنان مانند هواداران ویندوز xp میتوانند صرف نظر از به روزرسانی امنیتی به کار با آن ادامه دهند . اگر از پی سی ویندوز 7 استفاده میکنید ، زمان مهاجرت فرا رسیده است. البته اغلب پی سی های ویندوز 7 میتوانند با ویندوز 10 هم کار کنند.

 

کروم اپس  (chrome Apps)

ژانویه 2020 ، گوگل از پایان دادن به سرویس chrome apps  خبر داد و اعلام کرد به جز افزونه ها ، اپلیکیشن های وب مستقل به جای اجرا در تب مرورگر ، اپلیکیشن دسکتاب خود را خواهند داشت . این دومین بار بود که کروم از تعطیلی سرویس chrome apps  خبر  می داد. زیرا در سال 2016 نیز ، کروم اعلام کرده بود تا سال 2018 این سروس را حذف خواهد کرد.گوگل دلیل پابان دادن به سرویس chrome apps  را پیشرفت چشمگیر وب مدرن و قابلیت انتقال تجربه های کاربری دسته اول به کاربران عنوان کرد.

 

اپلیکیشن فیسبوک ویندوز 10

اپلیکیشن ویندوزی فیسبوک در سال 2020 منسوخ شد.این اپلیکیشن اولین بار در سال 2016 مننشر شد و هدفش نه تنها کامپیوتر های رومیزی بلکه تلفن های هوشمند و و ویندوزی بود.اپلیکیشن فیسبوک ویندوز از مزایایی مثل اعلان های تعبیه شده ویندوز 10 و قابلیت پشتیبانی از Live Tiles  برخوردار بود. اما اپلیکیشن مربوط به PC  چندان تاثیرگذار نبود.زیرا وب سایت فیسبوک با تمرکز بر دسکتاب طراحی شده بود.با توجه به منسوخ شدن تلفن های ویندوزی ، فیسبوک به این اپلیکیشن در فوریه س 202 پایان داد.