برای مشاهده همه تخفیف های ما اینجا کلیک کنید

سبد خرید

کالا های تخفیف دار امروز

جدیدترین محصولات ما

تعمیرات لپ تاپ

برترین محصولات ما

پر فروش ترین مانیتور ها

خواندنی ها

آخرین ویدیو ها

پنج شنبه ، 14 مهر 01
چهارشنبه ، 06 مهر 01
دوشنبه ، 04 مهر 01
شنبه ، 02 مهر 01

    1-ظرفیت شارژ شدن لپ تاپ ها محدود است.

    خیلی مهم است که بدانید باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری استاندارد ، روی دستگاه های مدرن امروزی چگونه کار میکنند. قبل از هرچیزی باید بدانید که ظرفیت این باتری ها محدود است و نمیتوان بیش از اندازه ای معین آن ها را شارژ کرد.

    زمانی که شارژ باتری به 100 درصد میرسد، لپ تاپ فرآیند شارژ را به طور کامل متوقف میکند.در این صورت لپ تاپ دیگر شارژ نمیشود و سیستم برای تامین انرژی خود از باتری تغذیه میکند.اما به محض آنکه کمی از شارژ باتری مصرف شد ، دوباره لپ تاپ فرآیند شارژ شدن را از سر میگیرد  تا انرژی از دست رفته را جایگزین کند.به همین جهت ، نگران بیش از حد شارژ شدن باتری لپ تاپ تان نباشید.این اتفاق به هیچ وجه رخ نمیدهد و در رابطه با این موضوع ، خطری باتری را تهدید نمیکند.

    2-تمام باتری ها درگذر زمان ضعیف تر میشوند.

    باتری لپ تاپ ها در طول مدت استفاده مداوم، ضعیف و ضعیف تر میشوند.به نوعی طول عمر باتری ها با چرخه شارژ و دشارژ آنها رابطه مستقیم دارد.به زبان ساده هرچه چرخه شارژ و دشارژ بیشتر تکرار شود، عمر باتری نیز زودتر به پایان میرسد.

    البته رابطه میان چرخه شارژ و طول عمر به نوع باتری ها نیز بستگی دارد.باتری های مختلف درجه بندی های خود را دارند.اما به طور متوسط اغلب آنها قادر به تحمل 500 چرخه شارژ کامل را دارند.البته این بدین معنا نیست که نباید بگذارید از شارژ باتری کاسته شود.ذخیره شارژ آن هم با درصد بالا ، به هیچ وجه برای باتری خوب نیست و باید بگذارید سیکل طبیعی شارژ و دشارژ به طور مداوم صورت گیرد.

    3-به منظور جلوگیری از تشدید گرما باتری را جدا کنید.

    نکته بسیار مهم این است که گرما دشمن اصلی باتری لپ تاپ است و باید از شدت گفتن آن جلوگیری کرد.پس اگر قرار است لپ تاپ برای مدتی طولانی به برق متصل باشد ، حتما باتری ( البته در صورت امکان ) را از بدنه جدا کنید.

    استفاده از این روش ، حین انجام فعایت های سنگینی همچون اجرای بازی های ویدیویی ، به شدت پیشنهاد میشود . چرا که هنگام به اجرا در آوردن بازی ها ، سیستم به شدت داغ میشود و همین و همین مسئله میتواند به تهدید جدی برای باتری تبدیل شود.

    البته این روش روی لپ تاپ های مدرن امروزی کمتر جواب میدهد .چرا که شرکت های سازنده دیگر تمایلی به استفاده از باتری های جدا شونده نشان نمیدهند و اغلب مخزن انرژی سیستم را درون بدنه تعبیه میکنند.

    اما واقعا اتصال دائم لپ تاپ به برق کار درستی است؟

    حال به سراغ سوال اصلی میرویم.اما واقعا چه جوابی برای آن داریم؟ متاسفانه در مورد این قضیه هیچ چیز قطعی و درستی وجود ندارد . باتری ها در هر صورت پس از پیمودن چرخه های شارژ متعدد ضعیف و ضعیف تر میشوند و هیچ راهی برای مقابله با این موضوع وجود ندارد.

    فرقی نمیکند که باتری را در حالت شارژ 100 درصد رها کنید یا اینکه بگذارید فرآیند شارژ و د شارژ مدام انجام شود.مسئله اینجاست که در هر دو صورت ، از قدرت باتری به مراتب کم میشود. به همین منظور باید به دنبال روش هایی بگردیم که به کمک آنها ، سرعت از بین رفتن باتری کاهش پیدا کند.

    با این حال تقریبا تمام سازندگان سر یک موضوع اتفاق نظر دارند .همه آن ها میگویند که نباید در چرخه شارژ و دشارژ اخلال ایجاد کرد.به نوعی حتی اگر میخواهید لپ تاپ تان را  برای مدتی طولانی به برق متصل کنید ، باید هراز گاهی اجازه دهید باتری تا اندازه ای خالی شود.