برای مشاهده همه تخفیف های ما اینجا کلیک کنید

سبد خرید

کالا های تخفیف دار امروز

جدیدترین محصولات ما

تعمیرات لپ تاپ

برترین محصولات ما

پر فروش ترین مانیتور ها

خواندنی ها

آخرین ویدیو ها

پنج شنبه ، 14 مهر 01
چهارشنبه ، 06 مهر 01
دوشنبه ، 04 مهر 01
شنبه ، 02 مهر 01

    ایسوس و لنوو دو برندی هستند که اگر به دنبال یک لپ‌تاپ جدید باشید، دائماً در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک با آنها برخورد خواهید کرد.

    چه به دنبال یک دستگاه سطح پایه برای کارهای اساسی مانند مرور و اهداف تجاری عمومی باشید یا یک پلتفرم بازی قدرتمند که بتواند آخرین عناوین AAA را اجرا کند، هر دو شرکت چندین مدل برای انواع اهداف دارند.

    ایسوس در مقابل لنوو: اصول اولیه

    اگرچه این دو برند نسبتاً به هم نزدیک هستند، اما ایسوس ممکن است به عنوان یک برند لنوو را پشت سر بگذارد. در نهایت بستگی به مدل‌هایی که شما به دنبال آن هستید و نوع کاربری شما خواهد بود، اما در کل، ایسوس کیفیت ساخت کمی بهتر و عملکرد بهتری دارد.

    Asus

    ایسوس یک شرکت فناوری تایوانی است که در زمینه رایانه شخصی شناخته شده است. جدا از لپ تاپ ها، این شرکت شجره نامه چشمگیری در سخت افزار کامپیوتر از جمله مادربرد، سرور، کارت گرافیک، مانیتور و غیره دارد.

    این شرکت همچنین مورد علاقه گیمرها است، تا حد زیادی به دلیل لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده بالای خود، که به طور کلی یک استاندارد صنعتی در نظر گرفته می‌شوند.

    مزایا:

    • کیفیت ساخت عالی
    • سابقه طولانی در سخت افزار عملکرد محور
    • عمر باتری طولانی
    • بسیاری از گزینه های میان رده که عملکرد خوب را با قیمت متوسط ارائه می دهند.

    معایب:

    • عدم پشتیبانی مشتری در مقایسه با Lenovo
    • برخی از مدل ها بیش از حد دست و پا گیر هستند

    Lenovo

    لنوو یک شرکت مستقر در پکن است که در زمینه سخت افزار کامپیوترهای شخصی تخصص دارد. این فروشنده پیشرو کامپیوترهای شخصی در جهان است و دارای بزرگترین ارزش بازار در دسته لپ تاپ است.

    لنوو به دلیل لپ‌تاپ‌های سبک و با کارایی بالا ، شهرت زیادی دارد: عمدتاً خطوط تجاری ThinkPad و ThinkBook.

    مزایا :

    • پیشرو در بازار جهانی لپ تاپ
    • انعطاف پذیر و قابل حمل
    • مدل های بیزینسی عالی
    • برتر در پشتیبانی مشتری

    معایب :

    • بسیاری از مدل های پرچمدار آنها کوچکتر از استاندارد هستند
    • در رده بازی ها چندان رقابتی نیست

    لپ تاپ های ایسوس

    بیایید با ایسوس شروع کنیم و ببینیم لپ‌تاپ‌های آن در دسته‌های مختلف چگونه هستند.

    طراحی ایسوس

    ایسوس طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌ها را در اشکال و اندازه‌های مختلف دارد، اما می‌توان گفت که تقریباً همه آنها ظاهر مینیمالیستی خاصی دارند.

    از روکش‌های فلزی براق گرفته تا ترکیبی از بدنه‌های تیره و صفحه‌کلیدهای براق موجود در لپ‌تاپ‌های ROG (جمهوری گیمرها)، اکثر لپ‌تاپ‌های ایسوس ظاهر و احساسی عالی دارند. سری Zenbook اغلب به عنوان نمونه ای از لپ تاپ های لوکس و در عین حال مقرون به صرفه استفاده می شود. آن‌ها نازک و سبک هستند و صفحه‌نمایش‌های آن‌ها قاب کاملاً نازکی دارد که به ظاهر کلی آن‌ها کمک می‌کند.

    لپ‌تاپ‌های جدید‌تر ایسوس همچنین دارای ScreenPad هستند – یک پد لمسی که به عنوان یک نمایشگر چند منظوره کوچک عمل می‌کند.

    کیفیت ساخت ایسوس

    متوجه خواهید شد که ایسوس از طیف وسیعی از مواد برای ساخت لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کند، بنابراین کیفیت ساخت متفاوت خواهد بود، معمولا بسته به محدوده قیمت.

    به عنوان مثال، ZenBook هایی که به آنها اشاره کردیم دارای یک شاسی آلومینیومی برس خورده هستند که یادآور مک یا یک لپ تاپ مستحکم مشابه است. می توانید احساس کنید که آنها کمی سنگین و متراکم هستند، حتی اگر برخی از مدل ها بسیار نازک باشند.

    از سوی دیگر، سری‌هایی مانند M509 که محصولی سطح پایین‌تر می باشد ، بسیار سبک‌تر است و تقریباً به خوبی ساخته نمی‌شود. برخی از قطعات از پلاستیک ساخته شده اند و فوراً قابل توجه است - اگرچه هنوز هم زیبا به نظر می رسد و صفحه نمایش در این محدوده قیمت چشمگیر است.

    عملکرد ایسوس

    از آنجایی که شرکت ایسوس ، سری‌ها و محصولات مختلف را ارائه می دهند، عملکرد هر لپ‌تاپ خاص ایسوس به میزان هزینه پرداخت و نوع وظایفی که انجام می‌دهید بستگی دارد.

    می توان گفت که به طور کلی، لپ تاپ های ایسوس در مورد عملکرد تقریباً در هر قیمتی می درخشند. حتی سری VivoBook M509 که در بالا ذکر کردیم دارای تراشه Ryzen 5 است که به ندرت در لپ تاپ های سطح پایه یافت می شود.

    یکی از زمینه هایی که ایسوس در آن قدرت مطلق است، بازی است. لپ‌تاپ‌های ROG ایسوس محدودیت‌های ممکن را در بازی‌های لپ‌تاپ دنبال می‌کنند و مدل‌هایی مانند Zephyrus G15 دارای سرعت و گرافیک عالی هستند.

    نمایشگر ایسوس

    در برخی از مدل‌های ارزان‌تر، ایسوس توجه زیادی به صفحه‌نمایش‌ هایی دارد که حس ممتاز خاصی میدهند ، حتی اگر خیلی خوش ساخت نباشند.

    آنها یک صفحه نمایش NanoEdge را ارائه می دهند که دارای حاشیه های بسیار نازک است. نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیاری از لپ‌تاپ‌های ایسوس تا 95 درصد است - این بدان معناست که صفحه‌نمایش واقعی بیشتر فضا را اشغال می‌کند و نمایشگر کمی عریض‌تر از آن چیزی است که در بسیاری از برندهای دیگر مشاهده می‌کنید.

    ماندگاری ایسوس

    لپ‌تاپ‌های ایسوس نیز بسیار بادوام در نظر گرفته می‌شوند - آنها حتی از کلمات "دوام درجه نظامی" برای برخی از مدل‌های وب‌سایت خود استفاده می‌کنند.

    این شرکت در ارائه لپ‌تاپ‌های میان‌رده قابل‌اعتماد برای مقاصد مختلف که خوش‌ساخت و مستحکم هستند، سرآمد است. ZenBook های ذکر شده همه کاملاً قابل اعتماد و بادوام هستند. در مورد سری ROG هم همینطور.

    مدل‌های سطح ابتدایی و میان‌رده VivoBook نیز به‌طور شگفت‌انگیزی بادوام هستند، اگرچه نسبت به همتایان گران‌ترشان، درجه‌ای کمتر دارند. دوام فیزیکی در اینجا زیر سوال می رود زیرا مواد ارزان تر مانند پلاستیک به راحتی در اثر سایش روزانه و استفاده منظم آسیب می بینند.

    عمر باتری ایسوس

    عمر باتری یکی از مهم ترین عواملی است که در خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد.

    اگر تا به حال یک لپ‌تاپ عالی داشته‌اید، اما هر چند ساعت یک‌بار به دنبال یک پریز برق می‌گردید، می‌دانید که این موضوع چقدر خسته‌کننده است، حتی اگر دستگاهی داشته باشید که عموماً عملکرد خوبی دارد.

    ایسوس عموماً به خاطر عمر باتری طولانی خود شناخته می شود و مدل هایی مانند ZenBook 14 با یک بار شارژ تا 24 ساعت دوام می آورند. مدل های دیگر مانند ExpertBook B9450 نیز می توانند تا 16 ساعت کار کنند.

    با این حال، وقتی به مدل‌های ارزان‌تر می‌رسیم، عمر باتری به یک نگرانی واقعی تبدیل می‌شود. برخی از مدل‌های VivoBook 15 تنها با یک بار شارژ می‌توانند تا 5 ساعت دوام بیاورند.

    خدمات مشتری و گارانتی ایسوس

    ایسوس ضمانت های کاملاً استانداردی را ارائه می دهد: بین یک تا دو سال، بسته به مدل. ضمانت سخت افزار بین المللی معمولی آنها 12 ماه است، همانطور که در وب سایت آنها مشخص شده است.

    در مورد خدمات مشتری، این یکی از زمینه‌هایی است که ایسوس چیزهای زیادی را در آن جای می‌دهد. بررسی های متعدد کاربران آنلاین نارضایتی خود را از عدم پشتیبانی تلفنی و تجربه بد وب سایت ابراز کرده اند. متأسفانه، به نظر نمی‌رسد کمک گرفتن از طریق رسانه‌های اجتماعی نیز کمکی کند، و ایسوس را با این تصویر از یک برند غیرقابل دسترس، یک نقطه ضعف بزرگ در بازی‌های فناوری، باقی می‌گذارد.

    قیمت ایسوس

    وقتی صحبت از قیمت به میان می‌آید، ایسوس محصولات زیادی را در قیمت‌های مختلف ارائه می‌کند، از 360 دلار برای برخی از مدل‌های VivoBook تا بیش از 4000 دلار برای ایستگاه‌های کاری مانند ProArt StudioBook X.

    با این حال، ایسوس درک یک برند مقرون به صرفه را دارد و گزینه‌های سطح پایه زیادی را ارائه می‌کند که دارای مشخصات شگفت‌آور خوبی هستند. در رده پایین تا متوسط طیف لپ‌تاپ، ایسوس برخی از بهترین مدل‌های موجود در بازار را ارائه می‌کند.

    مدل های پیشنهادی ایسوس

    در اینجا چند مدل جذاب ایسوس وجود دارد که باید در نظر بگیرید، چه به دنبال صرفه جویی در هزینه باشید و چه در خرید یک لپ تاپ پرفورمنس.

    ZenBook 14 Intel Core i5-1135G7

    مدل‌های ZenBook زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما این مدل با قیمت مناسبی عرضه می‌شود و بسیار مناسب است. این یک لپ تاپ میان رده با بیش از 20 ساعت عمر باتری، همراه با نمایشگر NanoEdge برای تصاویری فراگیر است.

    ROG Zephyrus Duo SE 15

    ما نمی‌توانیم در مورد لپ‌تاپ‌های ایسوس بدون معرفی خط بازی آن‌ها صحبت کنیم. مدل‌های Zephyrus یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در بازار هستند و این مدل دارای تراشه AMD Ryzen 7 5800H با پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3060 برای تجربه بازی ممتاز است.

    ZenBook Duo 14 UX482

    این مدل ZenBook دارای Screenpad plus است – یک صفحه لمسی مات در بالای صفحه کلید که به شما امکان می دهد صفحه را گسترش دهید یا برنامه های خود را بین دو نمایشگر تقسیم کنید. همچنین دارای یک CPU نسل یازدهم اینتل Core i7 برای عملکرد خوب تجاری، طراحی است.