برای مشاهده همه تخفیف های ما اینجا کلیک کنید

سبد خرید

کالا های تخفیف دار امروز

جدیدترین محصولات ما

تعمیرات لپ تاپ

برترین محصولات ما

پر فروش ترین مانیتور ها

خواندنی ها

آخرین ویدیو ها

پنج شنبه ، 14 مهر 01
چهارشنبه ، 06 مهر 01
دوشنبه ، 04 مهر 01
شنبه ، 02 مهر 01

    ظاهراً یک ایراد امنیتی جدی در Chromebook وجود دارد که می تواند به یک جاسوس اجازه دهد سابقه موقعیت مکانی دستگاه  و یا جایی را که بازدید کرده اید ، مشاهده کند.

    دریافت این اطلاعات در هنگام روشن شدن Chromebook برای ورود به دستگاه در حالت مهمان است که هرکسی می تواند این کار را انجام دهد (به شرطی که غیرفعال نشده باشد) نکته کلی این حالت این است که به مهمانان این امکان را می دهد تا بدون دانستن رمز عبور لپ تاپ ، از دستگاه برای مرور وب استفاده کنند.

    متأسفانه ، هنگامی که در سیستم عامل Chrome در حالت مهمان هستید ، یک مشکل امنیتی وجود دارد که یک جاسوس کننده می تواند برای کشف سابقه موقعیت مکانی شما از آن استفاده کند. به عبارتی ، الگوریتم های مربوط به Wi-Fi در فضای ذخیره سازی محلی در حالت مهمان قابل دسترسی و محافظت نیستند ، و این شامل الگوریتم های مربوط به حسابهای محافظت شده با رمز عبور در سیستم است.

    اگرچه ممکن است این گزارش ها برای یک کاربر عادی باشد اما شخصی که قصد دستیابی  به اطلاعات شما را دارد می تواند از تاریخچه شبکه های Wi-Fi رایانه به کامپیوتر متصل شده مطلع شود و بنابراین با کمی کار اضافی ، مکانهایی که لپ تاپ بوده است را به دست آورد. این اطلاعات  می تواند شامل جزئیاتی از تاریخچه مکان تا یک هفته قبل باشد.

    همانطور که The Verge ، که در این باره گزارش کرده است ، اشاره می کند ، این نوع جزئیات مکان ممکن است مورد علاقه مجرم سایبری نباشد ، اما ممکن است برای افراد باهوش و نزدیک به صاحبان Chromebook - مانند همسران یا همکاران - که ممکن است بخواهند به طور پنهانی محل هایی که مالک  Chromebook  حضور داشت را بررسی کنند ، مهم است.

    Google این موضوع را تأیید کرده و گفته است که در حال بررسی این مسئله است ، بنابراین امیدواریم که بزودی اطلاعات بیشتری از این شرکت بشنویم. در ضمن ، گوگل توصیه کرده است کاربرانی که نگران خطرات امنیتی احتمالی هستند می توانند در صورت تمایل حالت مهمان را خاموش کنند.

    برای این کار ، وقتی وارد حساب کاربری (مالک) خود شدید (و نه حالت مهمان) ، به "تنظیمات" بروید (روی ساعت ، پایین سمت راست و سپس روی دنده "تنظیمات" در بالای صفحه کلیک کنید) ظاهر می شود.

    روی «افراد» در فهرست در صفحه سمت چپ کلیک کنید و سپس در سمت راست ، روی «مدیریت افراد دیگر» کلیک کنید. در اینجا یک نوار لغزنده برای "فعال کردن مرور میهمان" پیدا خواهید کرد ، بنابراین به سادگی این مورد را خاموش کنید