برای مشاهده همه تخفیف های ما اینجا کلیک کنید

سبد خرید

کالا های تخفیف دار امروز

جدیدترین محصولات ما

تعمیرات لپ تاپ

برترین محصولات ما

پر فروش ترین مانیتور ها

خواندنی ها

آخرین ویدیو ها

پنج شنبه ، 14 مهر 01
چهارشنبه ، 06 مهر 01
دوشنبه ، 04 مهر 01
شنبه ، 02 مهر 01

    مدتی است پردازنده  Core M  معرفی شده است و برخی از افراد هنوز اطلاعاتی درباره این CPU  ندارند و نمی دانند در مقایسه با پردازنده های Core i3  و Core i5 و Core i7 چطور عمل میکنند.

    شرکت مایکروسافت و اینتل بعد از تحقیقات وسیعی که انجام دادند ، متوجه شدند که مردم به دنبال دستگاه های سبک ، کم حجم ، باریک و قابل حمل هستند و همزمان علاقه دارند سیستم عامل ویندوز بر روی دستگاه آنها باشد تا از امکانات نرم افزاری ویندوز استفاده کنند . بعد از معرفی پردازنده های کم مصرف اینتل ، لپ تاپ ها و تبلت های خیلی سبک و جمع و جور معرفی شدند که دارای سیستم عامل ویندوز بودند مانند مایکروسافت سرفیس پرو و یک سری از تبلت های لنوو.اما تحقیقات در اینجا تمام نشد .طراحی این CPU  ها باید به شکلی باشد که به فن نیاز نداشته باشند.برای مثال سرفیس پرو با وجود وزن کم ، به دلیل وجود فن خنک کننده ، طراح نمیتواند آن را بیش از حد باریک کند. این عوامل باعث شد تا اینتل تصمیم بگیرد پردازنده ای طراحی کند که هم قدرت کافی داشته باشد و هم نیازی به فن نداشته باشد.

    در سال 2014 شرکت اینتل ، نسل جدید پردازنده های فوق کم مصرف را با نام Core M  رونمایی کرد.حرف M  مخفف کلمه Mobile  می باشد که قرار است در دستگاه های کوچک و قابل حمل استفاده شود.پردازنده های Core M  زیر مجموعه ای از نسل پنج اینتل یا همان برادول Broadwell   است که مخصوص استفاده در دستگاه های تبدیل پذیر طراحی شده اند.(دستگاه های تبدیل پذیر به دستگاه هایی گفته میشود که هم لپ تاپ هستند و هم قابلیت تبدیل به تبلت را دارند.)

    ویزگی های پردازنده Core M

    1.مهمترین ویژگی این CPU ها عدم نیاز به خنک کننده فعال است که نهایتا با یک هیت سینک میتواند خنک شود.این موضوع یعنی اینکه نیازی به ورودی و خروجی هوا برای فن نیست و به همین دلیل لپ تاپ ها و اولترابوک ها باریک تر طراحی میشوند.ضمن اینکه وقتی فن داخل دستگاه نباشد ، دستگاه صدایی نمیدهد.

    2.مصرف توان تمام پردازنده های Core M  بسیار کم است . TDP برای Core M  حدود 4.5 وات میباشد در حالی که بهترین پردازنده کم مصرف نسل قبلی حدود 11.5 وات بود.( TDP   مقدار گرمایی است که باید توسط سیستم خنک کننده رفع شود تا پردازنده بیش از حد داغ نشود . این گرما را با وات نشان میدهند.هرچه مقدار TDP  پردازنده کمتر باشد ، گرمای کمتری تولید میشود بنابراین به سیستم خنک کننده ضعیف تری نیاز است.)

    3.پردازنده های Core M  از تکنولوژی توربو بوست نسخه 2 استفاده میکنند. بازه تغییرات کلاک پالس پردازنده های Core M  از پردازنده های Core I  بیشتر است .برای مثال کلاک پالس مدل پایه Core M  حدود 1.2 مگاهرتز است که با استفاده از توربو بوست تا 2.9 گیگاهرتز افزایش پیدا میکند.یعنی تقریبا 1.7 گیگاهرتز در سرعت تغییر ایجاد میشود.

    4.پردازنده Core M  نسل اسکای لیک از گرافیک مجتمع HD Graphics 515  استفاده میکند.سرعت کلاک این گرافیک بین 300 تا 1000 مگاهرتر میباشد. دارای 24 واحد اجرایی است و در فرکانس 1 گیگاهرتز حدود 384 گیگافلاپس عملکرد محاسباتی دارد.

    1. پردازنده Core M به دلیل وجود تکنولوژی ساخت 14 نانومتری بسیار کوچکتر از نسل قبلی طراحی شده است.با وجود این پردازنده حدود 25 درصد در ابعاد کلی برد الکترونیکی صرفه جویی شده است.
    2. شرکت اینتل اعلام کرد که پردازنده اینتل حدود 2 برابر عمر باتری را بیشتر کرده و نسبت به پردازنده Core i5 حدود 1.7 ساعت عمر باتری بیشتری دارد.