برای مشاهده همه تخفیف های ما اینجا کلیک کنید

سبد خرید

کالا های تخفیف دار امروز

جدیدترین محصولات ما

تعمیرات لپ تاپ

برترین محصولات ما

پر فروش ترین مانیتور ها

خواندنی ها

آخرین ویدیو ها

پنج شنبه ، 14 مهر 01
چهارشنبه ، 06 مهر 01
دوشنبه ، 04 مهر 01
شنبه ، 02 مهر 01

    شرکت لنوو خبری را منتشر کرد که باعث تعجب و حیرت کاربرانش شد . خبری که منتشر شد حاوی این پیام بود که لنوو قصد دارد در آینده تعدادی از لپ تاپ های سری تینک پد خود را با سیستم عامل لینوکس به بازار عرضه کند .همانطور که میدانید لنوو از بزرگترین و محبوبترین شرکت های فعال در زمینه رایانه از نظر تعداد لپ تاپ های عرضه شده به بازار میباشد.اخیرا خبری از جانب این شرکت منتشر شد که تصمیم دارد برخی از لپ تاپ های خود را به صورت پیش فرض با سیستم عامل لینوکس در دسترس کاربرانش قرار دهد. به نظر میرسد این شرکت قصد دارد که به شرکت های دیگری همچون System76  ، ،ZaReason ، Purism  و  Dell  که سابقه عرضه رایانه با سیستم عامل لینوکس را دارند ، ملخق شود.

    لنوو برای آن دسته از کاربرانی که از سیستم عامل های ویندوز و macOS  استفاده نمیکنند و به سیستم عامل لینوکس علاقه دارند ، برنامه های ویژه ای در ذهن خود دارد.این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد با پروژه ی فدورا (Fedora Project) وارد همکاری شود و تعدادی از لپ تاپ های سری تینک پد خود را با سیستم عامل Linux  در دسترس کاربران قرار دهد.به همین دلیل از این پروژه ی ویژه به نام  Linux Community Series - Fedora Edition یاد میکند . یکی از مزیت های مهم پروژه فدورا این است که حتی کسانی که قبلا با فدورا آشناییت نداشته اند میتوانند با استفاده از لپ تاپ های لنوو به شکلی ساده آن را یاد بگیرند.

    لنوو اعلام کرد که لپ تاپ های  تینک‌پد ایکس ۱ نسل ۸ (ThinkPad X1 Gen8) ، تینک‌پد پی ۱ نسل ۲ (ThinkPad P1 Gen2) و تینک‌پد پی ۵۳ (ThinkPad P53)  از جمله لپ تاپ هایی هستند که قرار است برای اولین بار با سیستم عامل لینوکس روانه بازار شوند. این احتمال وجود دارد که اگر میزان تقاضا برای این لپ تاپ ها بتواند لنوو را راضی نگه دارد ، تعداد دستگاه هایی که با سیستم عامل لینوکس روانه بازار میشوند افزایش یابد.

    بر اساس اخبار منتشر شده از شرکت لنوو سه لپ تاپ یاد شده قرار است Fedora 32 Workstation Linux  در دسترس قرار گیرد.همچنین گفته شده است که  Fedora 32 Workstation Linux بسیار روان روی دستگاه ها اجرا میشود.

    در ابتدا این گونه به نظر میرسید که لنوو بخواهد از اوبنتو به عنوان سیستم عامل اصلی لپ تاپ های مبتنی بر لینوکس استفاده کند زیرا شرکت دل با استفاده از این سیستم عامل در لپ تاپ XPS 13 Developer Edition توانسته بود به موفقیت چشم گیری دست پیدا کند.شرکت لنوو نیز در اطلاعیه ی جدیدش به صورت غیر مستقیم اعلام کرد که احتمال دارد از اوبنتو در محصولاتش استفاده کند.ویژگی اصلی شرکت کنانیکل (ناشر اوبونتو) این است که نسخه خاص از این سیستم عامل را که هر دوسال به روز رسانی میشود و تا پنج سال نیز پشتیبانی میشود را به شرکت ها ارائه میکند.

    AMD  پبش تر با پردازنده های سری رایزن ۴۰۰۰ به‌وضوح نشان داده است می‌تواند پردازش قدرتمندی را ازطریق پردازنده‌‌ای موبایلی ارائه دهد. به‌همین‌دلیل، احتمال می‌دهیم لنوو بخواهد حداقل یکی از لپ‌تاپ‌های جدید سری تینک‌پد را با پردازنده‌های رایزن AMD (شاید Ryzen 4800H) معرفی کند.